torsdag 1 april 2010

Dagens favo

Enligt den gamla folktron är det på skärtorsdagen som häxorna flög till Blåkulla och idag infaller denna även den 1:a April, så det är också en stor risk att man blir lurad. Skärtorsdagen bygger på egentligen på att Jesus himself tvättade/renade lärljungarnas fötter inför den stundande sista måltiden.
Själv hade jag kanske behövt tvätta mina egna fötter efter en hel arbetsdag i foppa-tofflor och härefter två timmars springande, stressande på stan, jagande efter påskgåvor som alla andra malmöbor ("som alla kom ifrån lite tidigare idag, eftersom det är långledigt och alla har sina egna ursäkter för att få handla, shoppa inför påskfirandet, och att sedan få grubbla över att behöva åka hem till avlägsna urtråkiga släktingar på påskmiddag"). I själva verket är det INGEN som tänker på Jesus kommande plågande timmar på korset.
Jag personligen kan väl skänka Jesus en tanke men min stora behållning idag var skivan jag hittade....
Led Zeppelin- Whole Lotta Love (Måste förståss passa på att rekomendera Led Zeppelin´s Moby Dick, grymt jävla ös!!)
http://www.youtube.com/watch?v=zB_DOA2AL7Q

Inga kommentarer: