fredag 6 januari 2012

Dagens favo

Sällan har väl ett VM Guld i ishockey betytt så litet. I samma ögonblick imorse när jag konstaterade att Vi, dom svenska småkronorna hade gjort en av de större bragderna sedan mannaminne så grusades glädjen med en förskräckelse. Den skjutne mannen på Kantatgatan är Charles. Herregud. Han känner ju jag. Tankarna i min skalle flippar fullständigt ut. Hur har det gått för hans pojkar? Jag kan inte tänka mig hur de mår eller vad som finns i deras tankar. Finner inga ord. Finner ingen logik.


Hur som helst så går idag en stor eloge till Luciano A som drar igång en manifestation på Gustaf Adolfs Torg och det kommer att visa Malmöbornas inställning till den senaste tidens upptrappning av våldet i vår älskade stad.

Wyclef Jean- We Trying To Stay Alive http://youtu.be/KPV1InMNUf4

Inga kommentarer: