måndag 9 augusti 2010

Dagens favo

Efter en lång och arbetsam dag på jobbet var det så dags att stressa in på Coop Forum. - Vad fan skall man ha till middag? Denna ständiga fråga. Butiken var som vanligt full av folk med sina numera rullande matkorgar och överfyllda kundvagnar. För att inte snacka om den stressade ensamstånde mamman i ett slitet linne och mjukisbrallor som förgrymmat skällde på det totalt utröttade och nyhämtade barnet från dagis. Även den glada pensionären, som för övrigt aldrig är glad var där. Iklädd den sedvanliga kappan från 40-talet (fastän det är närmare 25 grader idag)och på ständig jakt på röda prislappar.
-Jag gör det lätt för mig idag (igen), tänkte jag och gick med raska steg till delikatessen för att fixa en grillad kyckling eller nåt. Nåt blev Spareribs. Ett bra val i alla fall. Nock sjutton hamnade jag sedan även denna dag i fel kö. Konstigt nog tänkte jag på Triss-reklamen och "att plötsligt händer det", ni vet från den där reklamen när en ny kassa öppnar. I denna stund skedde detta fenomen också men...... jag tog inte chansen utan fick stå kvar där i denna förbannade kö, snällt och artigt bara vänta på min tur....
Bob Marley- Waiting In Vain

Inga kommentarer: